Çinli teknoloji devi Tencent Holdings (TCEHY) ikinci çeyrekte oyun birimindeki güçlü artıştan aldığı destekle kârının 82% arttığını açıkladı.
Bu dönemde şirket gelirleri, yıllık bazda 8% artışla 22,5 milyar dolara yükselerek 22,4 milyar dolarlık analist beklentilerini aştı. Net kâr ise aynı dönemde 82% artarak 5,5 milyar dolarlık beklentilerin üzerinde, 6,6 milyar dolara yükseldi.
Tencent, 2022’de tarihinde ilk kez yıllık gelir düşüşü yaşadıktan sonra, temel oyun işindeki büyümeyi yeniden hızlandırmak istiyor.
Yatırımcılar şimdiye kadar şirketi ödüllendirdi ve hisseleri bu yıl şimdiye kadar 28% yükseldi. Bu güçlü büyüme, kısmen Güney Koreli Nexon tarafından üretilen ve Çin’de Tencent tarafından dağıtılan Dungeon & Fighter Mobile (DnF Mobile) adlı yeni oyunun yarattığı heyecanla desteklendi.
DnF Mobile Çin’de en çok hasılat yapan oyun listelerini domine ediyor ve yatırımcılar Tencent’in Honor of Kings’te olduğu gibi bu oyunun popülaritesinden yıllarca faydalanabileceğini umuyor.
Tencent, Çin’deki oyun işinin ikinci çeyrekte yıllık 9% artışla 4,8 milyar dolar gelir elde ettiğini açıkladı. Bu, yılın ilk çeyreğinde görülen 3%’lük büyümeden daha hızlı olurken, Tencent bu performansı Valorant’ın artan satışlarına ve DnF Mobile’ın başarılı lansmanına bağladı.
Ayrıca şirketin uluslararası oyun gelirleri de bir önceki yıla kıyasla 9% artarak 1,9 milyar dolara ulaştı.
Bu içerik, içeriğin yayınlandığı günkü veriler baz alınarak hazırlanmıştır. İçerikte geçen hedef fiyat tahminleri, uzman ve analist yorumları bu içeriğin yayınlandığı tarihte geçerlidir. Bu tahmin ve yorumlar zaman içinde değişkenlik gösterebilmektedir. Bu sayfada yer alan haberler ve haberlerin içerdiği şirketler hakkındaki bilgiler yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Kullanılan hisse işlem görselleri; hisse adı, fiyatı ve grafikleri de dahil temsilidir, yatırım tavsiyesi değildir.
Detaylı bilgi için: Midas Sorumluluk Beyanı
Bu içerik hazırlanırken faydalanılan kaynak: CNBC