Şirket Günlükleri

Midas ile Şirket Günlükleri – Activision Blizzard

Ocak 19, 2022 • 5 dakika okuma zamanı
Midas ile Şirket Günlükleri – Activision Blizzard

🔎 ATVI’a Yakından Bakalım

Activision Blizzard (ATVI), 18 Ocak Salı günü %25,87 değer kazanarak 82,31 dolara yükseldi. Bu, şirketin art arda yükselişle kapattığı ikinci gün oldu. 

ATVI; günü, şirketin ulaştığı 52 haftanın en yüksek seviyesinin (104,03 dolar) 21,72 dolar altında kapattı.

❓Peki, ATVI’ın Rakiplerinde Durum Ne?

Activision Blizzard (ATVI), çarşamba günü rakiplerine göre kötü bir performans gösterirken sektördeki rakiplerinden;

  • Electronic Arts (EA), %2,66 değer kazanarak 133,91 dolardan
  • Take-Two Interactive (TTWO), %0,95 değer kazanarak 154,04 dolardan günü kapattı.

🤔 Ne Yapar Bu Şirketler? 

Activision Blizzard (ATVI); dünya çapında oyun ve eğlence hizmeti geliştiren ve yayınlayan bir şirkettir. Şirket; Activision Publishing, Blizzard Entertainment ve King Digital Entertainment adıyla üç farklı segmentte faaliyet gösteriyor. Şirketin imzasının bulunduğu en popüler oyunlar: Call of Duty, World of Warcraft, Diablo, Hearthstone, Overwatch, Starcraft ve Candy Crush’tır. Merkezi California’da olan şirketin yaklaşık 9.500 çalışanı var.

  • Piyasa Değeri: 50,93 milyar dolar.
  • Toplam Gelir (2020): 8,09 milyar dolar.
  • Fiyat/Kazanç (F/K) Oranı: 19,27
  • Temettü Verimi: %0,7188
  • Son 1 ayda ATVI %33,38 değer kazandı.

Electronic Arts (EA); oyun konsolları, PC’ler, cep telefonu ve tabletler için dünya çapında oyun geliştirme, yayınlama ve dağıtma hizmeti veren bir şirkettir. Şirketin imzasının bulunduğu en popüler oyunlar: FIFA, Battlefield, The Sims, Apex Legends, Anthem, Need for Speed, Madden NFL ve Star Wars’tur. Merkezi California’da bulunan şirketin yaklaşık 11 bin çalışanı var.

  • Piyasa Değeri: 36,88 milyar dolar.
  • Toplam Gelir (2020): 5,66 milyar dolar.
  • Fiyat/Kazanç (F/K) Oranı: 26,99
  • Temettü Verimi: %0,5205
  • Son 1 ayda EA %3,38 değer kazandı.

Take-Two Interactive (TTWO); oyun geliştirme, yayınlama ve pazarlama alanında faaliyet gösteren bir şirkettir. Faaliyet gösterdiği alanlar: Oyun konsolları, PC’ler, akıllı telefon ve tabletlerdir. Şirket, ürünlerini Rockstar Games, 2K, Private Division, Social Point ve Playdots ortaklığıyla satışa sunuyor. Şirketin imzasının bulunduğu en popüler oyunlar: Grand Theft Auto, Red Dead Redemption, Max Payne, BioShock, Mafia ve Civilization serisidir. Merkezi New York’ta bulunan şirketin yaklaşık 6.500 çalışanı var.

  • Piyasa Değeri: 17,59 milyar dolar.
  • Toplam Gelir (2020): 3,37 milyar dolar.
  • Fiyat/Kazanç (F/K) Oranı: 31,21
  • Temettü Verimi: %0
  • Son 1 ayda TTWO %13,44 değer kaybetti.

⏪ Sektörün Arka Bahçesi

  • Covid-19 pandemisiyle birlikte son iki yılda insanlar evlerinde her zamankinden daha fazla zaman geçirdi ve sosyalleşme eksikliği ile oyun oynamak günlük hayatın en yaygın aktivitelerinden biri haline geldi. Oyun dünyası gelişirken ve her gün milyonlarca yeni oyuncuyu sıcak bir şekilde karşılarken, oyun sektörünün önümüzdeki yıllarda çok daha büyük boyutlara ulaşacağı öngörülüyor.
  • Geçtiğimiz yıllar, oyun sektörü için muazzam bir küresel büyüme dönemi oldu. Peki, gelecekte oyun endüstrisi için ne bekleniyor? Bu soruyu yanıtlamak için Google (GOOGL), 16 ülkede kapsamlı pazar ve tüketici araştırması yürütmek için Newzoo ile işbirliği yaptı.
  • Küresel oyun pazarı yıldan yıla %23 arttı ve 2020’de son on yılın en yüksek büyüme oranını gördü. Küresel olarak, endüstrinin 2024’te 200 milyar dolarlık eşiği geçerek 219 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
  • 2021’in sonunda, yaklaşık üç milyar oyuncu, oyunlara toplam yaklaşık 175 milyar dolar harcamış oldu. 2020’de oyun pazarının %20’si yeni oyunculardan oluşurken %80’i 2020’den önce de oyun oynayan deneyimli oyunculardan oluşuyor!
  • Yıllık büyüme oranları açısından, Avrupa ülkeleri yıllık bazda %4, Latin Amerika ülkeleri %6,2, Orta Doğu ve Afrika ülkeleri %10,1 ile en yüksek büyüme oranına sahip oldu.

👉 Haberin Olsun

  • Activision Blizzard (ATVI) hisseleri, Microsoft (MSFT)’un oyun şirketini yaklaşık 70 milyar dolarlık bir anlaşmayla satın alacağını açıklamasının ardından yükselişe geçti. Tamamı nakit bir şekilde ödenecek bu satın alım, hisse başına 95 dolar anlamına geliyor. Microsoft’un Başkanı ve CEO’su Satya Nadella, 18 Ocak Salı günü yaptığı basın açıklamasında, “Oyun sektörü, bugün eğlence alanındaki en dinamik ve heyecan verici sektörlerden biri. Ayrıca Metaverse platformlarının geliştirilmesinde önemli bir rol oynayacaktır.” dedi.
  • Electronic Arts (EA), 1 Şubat 2022 Salı günü piyasa kapanışının ardından 31 Aralık 2021’de sona eren mali çeyreğe ilişkin mali sonuçlarını açıklayacak. Online olarak gerçekleşecek bu konferansta Electronic Arts ev sahipliği yapacak. Şirketin bu konferansta; finansallarını, geleceğe yönelik stratejilerini ve mali performansını etkileyen diğer önemli gelişmeleri açıklaması bekleniyor.
  • Take-Two Interactive (TTWO), geçtiğimiz hafta popüler oyun şirketi Zynga’yı satın aldı. Take-Two Interactive, FarmVille gibi oyunlarla tanınan Zynga’yı hisse başına 9,86 dolardan toplam 12,7 milyar dolara satın aldı. Birçok yatırımcı bu satın alımı, Grand Theft Auto gibi popüler oyunları yapan şirketin mobil oyun sektöründeki etkisini genişletmeye çalışması olarak yorumladı.
Midas ile Şirket Günlükleri – Activision Blizzard

📁 Bu Bülteni Hazırlarken Okuduğumuz Kaynaklar

Microsoft to Acquire Activision Blizzard for Nearly $70 Billion

EA to Release Third Quarter Fiscal Year 2022 Results on February 1, 2022

Take-Two pays hefty premium for mobile experiment

Where the Gaming Industry is Headed

Veriler 18.01.2022 borsa kapanış saatine göre düzenlenmiştir. 

Bu sayfada yer alan haberler ve haberlerin içerdiği şirketler hakkındaki bilgiler yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. 
Detaylı bilgi için: Midas Sorumluluk Beyanı

Midas Uygulamasını İndirin

Parça Hisse

Ücretsiz Canlı Veri

1,5 USD İşlem Ücreti