Bültenler

Mobil Oyun Sektörü – 2. Bölüm

Ekim 8, 2021 • 6 dakika okuma süresi
Mobil Oyun Sektörü – 2. Bölüm

Selam Midaslı!

Geçtiğimiz ay ilk bölümünü yayınladığımız Midas Bakışı:Mobil Oyun Sektörü’nün ardından, bu ay bakışlarımızı tekrar Mobil Oyun Sektörü’ne çeviriyoruz. Bu yazımızda inceleyeceğimiz şirketler: Activision Blizzard, Electronic Arts ve Zynga. Keyifli okumalar!

Mobil Oyun Sektörü – 2. Bölüm


Activison Blizzard

🤔 Ne Yapar Bu Şirket?

Piyasa Değeri: 64,10 milyar dolar

Halka Arz Yılı: 1993

ABD merkezli video oyun geliştiricisi olan şirketin Call of Duty, World of Warcraft, Guitar Hero, Spider Man, Diablo ve StarCraft gibi dünyaca ünlü birçok markası bulunuyor.

Şirket, Activision-Blizzard-King olarak üç ayrı yapıda oyunların geliştirilmesi ve dağıtımını sağlıyor. Mobil oyunlarından sorumlu olan King’in altında ise, hem sadece mobile özel çıkardıkları hem de bilgisayar ve konsollar için çıkardıkları Call of Duty ve Diablo gibi birçok markasının mobil versiyonları yer alıyor.

  • Aylık aktif oyuncu sayıları ise oldukça ilginç! Şirketin 2021’in 1. çeyreği itibarıyla toplamda 435 milyon aktif oyuncusu bulunurken, bu sayının yarısından fazlası (258 milyon) sadece mobil oyunlardan geliyor.

🎮 Bazı Mobil Oyunları

  • Call of Duty: Mobile

  • Diablo Immortal

  • World of Warcraft: Mobile (Tarihi Duyurulacak)

  • Candy Crush Saga

💰 Şirket Kârlılığı Nasıl?

Bu yılın her 2 çeyreğinde de analist beklentilerinin üzerinde hisse başına kâr (EPS) açıklayan şirket sırasıyla; %6,15 ve %24,64 beklenti üzerinde hisse başına kâr açıkladı. (0,69$ ve 0,86$ EPS)

  • Şirketin bu senenin ilk çeyreğinde açıkladığı sonuçlar, son 10 yıl içerisindeki en iyi 1. çeyrek sonuçları olarak kayıtlara geçti.

💸 Temettü Veriyor Mu?
2021 içerisinde tek taksitte temettü ödemesi yapan şirket, toplam 0,47 dolar ile 2021’de %0,57 temettü verimine sahiptir.

🏃 Bir Adım Gerisi
Son bir yıl içerisinde hisseleri %1,63 oranında düşen şirket, son 1 haftada %0,63 düşerek 6 Ekim piyasa kapanışı itibarıyla 77,19 dolar seviyesinden işlem görüyor.


🎯 Gelecek Hedefleri

  • Şirket, gelecek senenin sonuna kadar yazılım ekibini 3 katına çıkarmayı planlıyor.*

  • İlk çeyrek sonunda yaptıkları açıklamada, 2022’de büyük bir finansal sıçramanın geleceği ve aynı yıl içerisinde şirketin en büyük markalarından olan Overwatch, Diablo ve Call of Duty için devam oyunlarının çıkabileceği duyurulmuştu.*

Mobil Oyun Sektörü – 2. Bölüm

Electronic Arts

🤔 Ne Yapar Bu Şirket?

Piyasa Değeri: 40,67 milyar dolar

Halka Arz Yılı: 1989

Merkezi Kaliforniyada bulunan ve video oyunu geliştiricisi olan şirket, 2021 itibarıyla elde ettiği kâr ve gelir bakımından dünyanın en büyük 6. oyun şirketidir. Şirketin 2020 sonu itibarıyla 300 milyonun üzerinde aylık aktif kullanıcısı bulunmaktadır.

Şirketin özellikle spor türündeki oyunlarını çıkardığı EA Sports altında FIFA ve NBA gibi dünyaca ünlü oyunlar bulunmaktadır.

  • Şirketin geçen sene paylaştığı raporda, sadece spor türündeki oyunları bulunan EA Sports altında 230 milyon oyuncu ve takipçisi olduğunu açıkladı. Bu senenin başında açıklama yapan şirket, bu sayıyı iki katına çıkararak 500 milyona ulaşmayı hedeflediklerini paylaşmıştı.

🎮 Bazı Mobil Oyunları

  • FIFA

  • NBA

  • The Sims

  • Need for Speed

💰 Şirket Kârlılığı Nasıl?

Bu yılın her 2 çeyreğinde de analist beklentilerinin üzerinde hisse başına kâr (EPS) açıklayan şirket sırasıyla; %1,41 ve %3,70 beklenti üzerinde hisse başına kâr açıkladı. (0,72$ ve 0,28$ EPS)

💸 Temettü Veriyor Mu?
2020 Aralık sonu ve 2021 içerisinde 3 defa olmak üzere toplam 4 taksitte temettü ödemesi yapan EA Games, toplam 0,68 dolar ile 2021’de %0,48 temettü verimine sahiptir.

🏃 Bir Adım Gerisi
Son bir yıl içerisinde hisseleri %7,06 oranında yükselen şirket, son 1 haftada %4,70 düşerek 6 Ekim piyasa kapanışı itibarıyla 133,84 dolar seviyesinden işlem görüyor.

🎯 Gelecek Hedefleri

  • Şirket, önümüzdeki 5 yıl içerisinde sadece EA Sports markası altındaki oyuncu ve izleyici kitlesini 2 katına çıkararak 500 milyon kişiye ulaşmayı hedefliyor.*

  • Bu senenin başında şirketin UEFA ile yaptığı bir lisans anlaşması ile şirket, ücretsiz bir PC versiyonu da dahil olmak üzere FIFA serisi içerisinde birden fazla mobil oyunu piyasaya sürecek. Şirket sadece bu oyunlarıyla birlikte 15’ten fazla ülkede 80 milyon oyuncuya ulaşmayı hedefliyor.

Mobil Oyun Sektörü – 2. Bölüm

Zynga

🤔 Ne Yapar Bu Şirket?

Piyasa Değeri: 7,93 milyar dolar

Halka Arz Yılı: 2011

Zynga, San Francisco merkezli video oyunu üreticisidir. Temmuz 2007’de kurulan şirketin oyunları Facebook ve MySpace gibi sosyal medya platformlarının yanında mobil cihazlardan da oynanmaktadır. Şirket, aylık aktif kullanıcı sayısını 2020’nin 2. çeyreğinden 2021’in 2. çeyreğine kadar bir sene içerisinde 22 milyondan 42 milyon tekil kullanıcıya çıkardı.

  • Şirket 2020 yılında, İstanbul’da kurulan Türk oyun şirketi Peak Games’i 1,8 milyar dolara satın almış ve Peak Games ilk Türk Unicornu olmuştu.

🎮 Bazı Mobil Oyunları

  • Farmville

  • CSR Racing

  • 101 Okey Plus

💰 Şirket Kârlılığı Nasıl?

Bu yılın ilk çeyreğinde beklentilere paralel olarak 0,05 dolar EPS açıklayan şirket, yılın ikinci çeyreğinde beklentilerin %60 altında kalarak 0,02 EPS açıklamıştı.

💸 Temettü Veriyor mu?

16 Aralık 2011’de halka arz olan şirket henüz temettü dağıtmamış ve kendi sitesinde yapmış olduğu açıklamada temettü dağıtmayı düşünmediklerini belirtmiştir.

🏃 Bir Adım Gerisi

Son bir yıl içerisinde hisseleri %23,90 oranında düşen şirket, son 1 haftada %1,68 düşerek 6 Ekim piyasa kapanışı itibarıyla 7,29 dolar seviyesinden işlem görüyor.

🎯 Gelecek Hedefleri
Yeni oyunlar

  • Zynga 2022’de anlamlı bir organik büyüme sağlaması beklenen bir dizi yeni oyun çıkarmaya hazırlanıyor.

  • FarmVille 3’ün 2021’in dördüncü çeyreğinde dünya çapında piyasaya sürülmesi beklenirken, Star Wars: Hunters’ın ise dördüncü çeyrekte mobil olarak lanse olup seçili marketlerde test edilmesi planlanıyor.

  • Daha fazla yeni oyun test etmek de Zynga’nın 2022 planları arasında.

Satın almalar

  • Öte yandan, Zynga’nın satın alma stratejisinin oldukça başarılı olduğunu söylemeden geçmeyelim: Zynga’nın satın aldığı Rollic Games’in hyper-casual oyun portföyü, geçtiğimiz çeyrek boyunca dünya çapında toplam 1 milyar indirmeyi aştı!

  • Bu ayın başlarında şirket, reklam aktivitelerini genişletme amacıyla mobil reklamcılık platformu Chartboost’un da satın alımını gerçekleştirdi. Chartboost’un 2022 ve sonrasında birçok büyüme fırsatı yaratması bekleniyor.

  • Zynga ayrıca, Çinli mobil oyun geliştiricisi StarLark’ı da satın almak üzere anlaşma gerçekleştirdi. Bu anlaşma, popüler mobil golf oyunu Golf Rival’ı Zynga’nın portföyüne ekleyerek, şirkete Çin pazarında genişleme fırsatı sunacak!

📖 Sözlük

Hisse başına kâr (EPS) nedir?

Temettü nedir?


Bu sayfada yer alan haberler ve haberlerin içerdiği şirketler hakkındaki bilgiler yatırım danışmanlığı kapsamında değildir.

Detaylı bilgi için: Midas Sorumluluk Beyanı